wtorek, 14 lipca 2020

Patriotyzm ponad wszystko. Wyjaśnienie wątpliwości;)

Kilka dni temu starałem się rozwikłać zagadkę zdjęcia z Heniem i uroczystością przekazania broni naszemu wojsku. Nie wiele wiedziałem i raczej zgadywałem. Ale... już wszystko jasne i śpieszę wyjaśnić o co chodziło.

Na stronie Towarzystwa Przyjaciół Mińska Mazowieckiego ( link ) znalazłem brakujące informacje. Otóż zdjęcie wykonano 21 marca 1939 roku na placu targowym przed kościołem NNMP w Mińsku Mazowieckim, a uroczystoś dotyczyła przekazaniu 7 Pułkowi Ułanów Lubelskich CKM-u i karabinu. Broń ta została ufundowana przez Szkołę Powszechną im. Kopernika (w której uczył Dziadek). Jedno ze zdjęć to to samo zdjęcie z poprzedniego wpisu (to na którym Henio stoi obok pocztu sztandarowego z kapeluszem w dłoni;) W podpisie pomylono imię dziadka, ale postaram się to poprawić:)


A tu ułani z otrzymaną bronią (wspaniałe zdjęcie)


Zdjęcia zapożyczone ze strony Towarzystwa Przyjaciół Mińska Mazowieckiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz