wtorek, 21 kwietnia 2015

Życiorys głównego bohatera pisany przez niego samego, okraszony zdjęciami cz.7

"W roku 1922 w kilka dni po śmierci ojca ukończyłem
7mio klasową szkołę powszechną.
Ponieważ byłem bardzo dobrym uczniem Zarząd Miasta
przyznał mi stypendium i umieścił mnie w seminarium
nauczycielskim w Siennicy.
Bez żadnych kłopotów zdałem egzamin na II kurs
Brat młodszy poszedł do pracy do fabryki,
w charakterze chłopaka na plac."


Przy okazji dzisiejszego wpisu nasuwają mi się dwie sprawy. Zacznę od "młodszego brata Hieronima. W wieku lat 11 poszedł do pracy do fabryki. Jakaś masakra. Na pocieszenie nadmienię, że Hieronim "wyszedł na ludzi" (z całym szacunkiem dla ludzi pracujących "w charakterze chłopaka na placu":).  Został nauczycielem, a w latach 1966-1973 był najpierw kierownikiem, a potem dyrektorem Szkoły Podstawowej nr 266 przy ulicy Promienistej w Warszawie.
Postanowiłem też sprawdzić z jakimi ocenami dziadek Henio skończył 7 klasową Publiczną Szkołę Powszechną im. M. Kopernika w Mińsku Mazowieckim (taka była pełna nazwa), skoro określił siebie jak bardzo dobrego ucznia;) I nie zawiodłem się na Jego prawdomówności i wynikach w nauce. Szacunek wielki Heniu;)  A oto dowód:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz